Begin reis in Kuala Lumpur en Cameron Highlands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fabienne Reinders - WaarBenJij.nu Begin reis in Kuala Lumpur en Cameron Highlands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fabienne Reinders - WaarBenJij.nu

Begin reis in Kuala Lumpur en Cameron Highlands

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

20 Mei 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Met een enkele vlucht mag je het land niet uit niet, dus besloten om na Maleisie door te vliegen naar Vietnam.
Na een goede maar lange vlucht aangekomen in Kuala Lumpur.
Na een lange taxi rit van jawel ongeveer een klein uur aangekomen in het eerste hotel. Het container hotel, super leuk maar helaas een beetje buiten het centrum gelegen (dus veel gelopen de paar dagen dat voelde de voetjes). Rond ongeveer 10 uur 's morgens aangekomen en mochten helaas pas vanaf 2 uur 's middags inchecken. Dus tas gedropt en de stad wezen verkennen. Agh agh wat had ik het warm, lange broek in een stad met een gevoels temperatuur van 40 graden. Gelukkig het koude kikker landje direct vergeten. Na een lunch en een wandeling door de koude winkels(de aireco doet het gelukkig goed hier) toch besloten om terug te gaan. 's middags mochten wij gelukkig eerder inchecken. Rond een uur of 2 het bedje ingedoken, helaas de jetlag had ons te pakken! De volgende ochtend half 11 wakker worden is toch een mooi slaapje al zeg ik het zelf.
Besloten om Kuala Lumpur per monorail te verkennen en niet de touristen bus. Na een paar belangrijke bezienswaardigheden besloten terug te gaan naar het hotel. Wat is het toch benauwd en warm, heel de dag drijfnat van het zweet. Voel mijzelf nou niet echt aantrekklijk zo kletsnat haha! 's avonds tussen de local people gegeten, langs de kant van de weg op plastic tuinstoeltjes en tussen de uitlaatgassen. ( joeppie overleefd en geen oorlog in de maag of buik).
Dag twee in Kuala Lumpur, de monorail overleefd gisteren, dus nu de trein naar de Batu Caves. Wat een trein zeg, ze hebben hier gewoon een trein coupe voor alleen vrouwen! De Batu Caves, heerlijk ongeveer 500 traptreden met een temperatuur van 40 graden.
19 mei op door tocht naar de cameron highlands. Aangekomen op het bus station. Na een bus reis van 4 uur, heerlijk comfortabel. Toch apart dat kuala lumpur zo plat is en ongeveer 200 km vederop toch bergen zijn.
Vanochtend deelgenomen aan een tour door de cameron highlands. De thee plantages, deze thee is voor eigen gebruik voor het land. De hoogste berg hier in de cameron is ongeveer 2000 meter hoog, pratig mooi uitzicht (haha niet dus, dit is in de wolken). Een mooie en spectaculaire wandel tocht door regenwoud. Gezien waar de thee tri olie(dit gebruikte mama vroeger voor ons tegen de hoofdluizen), de kaneel boom en de boom waar de citronella vandaan komt. De butterfly farm en de thee fabriek hebben wij ook een bezoekje gebracht. Logische dat de omgeving hier prachtig groen is (hele mooie foto's gemaakt van de plantages). Elke middag een regenbui waar je u tegen zegt dat is niks met de regenbuien thuis.

• 20 Mei 2015 - 12:06

Yvonne:

Hallo lieve dame,
    Zo te lezen, gaat het goed daar.
    Hoe is het verder met jou? Weer een beetje bijgeslapen?
    Ga maar lekker door met schrijven, dan genieten wij daar ook
    een beetje van.
    Xxxxxxx

• 20 Mei 2015 - 12:29

Margriet:

Hartstikke leuk om te lezen! Vietnam is ook mooi. Je kunt er op elke hoek van de straat stokbrood met la vaich quiri eten! Geen culinair hoogstandje, maar we lekker. Blijf schrijven, wij blijven je volgen! Groet, Margriet.

• 20 Mei 2015 - 12:38

Caroline:

faab, super leuk dit dagboek. Blij dat ik mee mag lezen. Have run en let ook goed op elkaar

• 20 Mei 2015 - 16:19

Nell Reinders:

Wat leuk, zo kunnen we precies zien hoe je reist. We wensen je veel genoegen onderweg.
    Dan voor ons veel leesplezier. Liefs Oma Nell

• 20 Mei 2015 - 16:49

Erik :

Hallo Fabienne

Leuk om jou / jullie verhaal te lezen . leuk om zo jullie rondreis te volgen .
    Ben wel benieuwd naar een paar mooie foto's van jullie .
    Geniet van alle momenten en vergeet geen foto's te maken .
    Ik wil alles graag lezen wat jullie zoal meemaken !!

Groetjes van Erik

• 20 Mei 2015 - 17:44

Esther:

Ha schat, hartstikke leuk om gelijk al zo'n heel verslag van je te lezen. Leuk om te lezen. Ik ben best een beetje jaloers hoor. Dikke kus. tot het volgende verslag. Of via Facebook :)

• 20 Mei 2015 - 18:38

Judith:

nee fabienne graag via deze site je reisverslag noteren. wij hebben geen facebook

• 20 Mei 2015 - 18:50

Ndella:

Was een super leuk verhaal ben lekker jaloers op je
    en ik wens je nog een super leuke vakantie.
    Mijn vakantie was top veel uitgegaan van 1 tot 5 uur 's nachts
    naar het strand geweest met de meiden en de jongens.

• 20 Mei 2015 - 20:46

Henk & Dini:

Leuk om je/jullie middels je verslag te volgen. Ik hoop dat we in de toekomst nog wat foto's van jullie kunnen zien, Erik is dat in verleden met Wouter wel gelukt. We hebben dan een beter beeld van wat jullie zoal te zien krijgen. Let op dat je door dat grote vochtverlies niet te veel gewicht verliest. Prettige voortgang van jullie reis gewenst. Groetjes Henk & Dini.

• 20 Mei 2015 - 22:01

Lenny:

Hoi Fabienne,

Wat leuk je eerste verslag. Ik ben jaloers hoor. Zie alles zo voor me, ik ben daar ook geweest. Prachtige theeplantages he! Gaan jullie ook nog naar Penang?

Schrijf maar veel en ik ben benieuwd naar de foto's!!!! Geniet maar lekker jullie!!!
    dikke kus van mij!! xxx

• 20 Mei 2015 - 23:17

Carla&Donald:

Geniet lieve Fabienne en heel leuk om je zo te kunnen volgen, voor ons lang geleden dat we daar geweest zijn, maar herbeleven het meteen weer als we dit lezen!

• 21 Mei 2015 - 01:56

Opie:

hoi fabienne
    het gaat hier goed
    hoop dat je het naar je zin heb
    groetjes van oma riet

• 21 Mei 2015 - 22:05

Nancy:

hoi fabienne, wat een hoop hebben jullie al ondernomen, geweldig! ben blij voor je. geniet van ieder moment en dan genieten wij mee.
    liefs nancy