Penang & Perhentian Island & Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Fabienne Reinders - WaarBenJij.nu Penang & Perhentian Island & Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Fabienne Reinders - WaarBenJij.nu

Penang & Perhentian Island & Langkawi

Door: Fabienne Reinders

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

27 Mei 2015 | Maleisië, Langkawi Islands

Het duurde eventjes maar hier is mijn tweede verslag. Ik weet nu precies wat er bedoeld wordt met het regen seizoen. Agh dan ontsnap je Nederland, omdat het er altijd best veel regent. Ben je in Azie en regent het nog steeds bijna elke dag. Het aparte is dat als hier het regen seizoen bezig is ook het maximaal aan temperatuur behaald wordt. Het is hier heerlijk warm en lekker nat af en toe.
Volgens mij zijn wij een levende atractie hier, iedereen zwaait en wil op de foto met ons. Gelukkig sturen ze de foto's via facebook(wat is social media toch makkelijk) en willen zij vriendjes worden op facebook, ik kreeg al de vraag van mijn moeder 'wie is dat leg mij dat is even uit'. Zit je in Azie wordt je nog steeds in de gaten gehouden hihi, ik hou van je mama!
Vanaf Cameron Highlands hebben wij de bus gepakt naar Penang eiland. De bus reis duurde ongeveer vijf uurtjes en dat voor een paar euro's haha. Penang eiland staat bekend om zijn street art en food. Daar hebben wij een stadswandeling gemaakt om street art te bekijken, leuke en indrukwekkende wandeling was het. Wij nederlanders zijn ook apart soms, de Aziaten proberen zich 's middags zo min mogelijk te bewegen en wij maken op het warmst van de dag een stadswandeling oeps! Veder heb heb ik Penang Hill nog bezocht, ongeveer 800 meter hoog. Lekker lui met het treintje naar boven en naar beneden gegaan. En heel belangrijk, de eerste was in een feit. Food corners op elke hoek van de straat, i love food. ( Kom denk tonnetje rond terug..).
Na Penang hebben wij de nachtbus genomen naar Perhentian Island. Pff dat was mij wel een ritje zeg. Hele slechte weg dus lekker hobbel de bobbel en slecht weer. Je raadt het al die nacht dus bijna geen oog dicht gedaan. Volgens mij had die bus chauffeur zijn rijbewijs gekregen bij een pak rijst ofzo. Een rit van max. 4 uur hadden wij vanaf KL naar Cameron Highlands twee chauffeurs en toen een rit van acht uur maar een chauffeur, er ging daar toch denk iets mis. Je moet het ergens voor over hebben zeggen ze toch zo een rit.. Vanaf het bus station in Kota Bora een uur in de taxi gezeten naar de Ferry die ons overvaart naar Perhentian Island. Toen nog een half uur in de Ferry (mwha ferry kan je het niet noemen maar eerder een water taxi zoals deze varen in Rotterdam). Je kon dus niet pinnen op Perhentian Island, dus een strand hutje (je raadt het al zonder airco, dat is dus niet te doen hier met al die hitte). 's middags naar Mira beach geweest, het leek wel een onbewoond eiland, ik denk max. 4 mensen inclusief ons 2! Je kan het vergelijken met een strand uit expeditie robinson. Na een eerste dagje strand natuurlijk gelijk zo rood als een kreeft. Volgende dag is het bruin toch en ja dat was het gelukkig. De volgende dag een snorkel tour gedaan. Echt super vet was het. Er waren drie stoppen, shark stop, turtle stop en nog eentje maar daar ben ik de naam van kwijt. Ja ja wij hebben een haai gezien, ik denk max 1 meter lang, best wel spannend hoor met je duik bril op. Wauww echt zo super was het om een waterschildpad te zien, deze was echt groot. Dacht heel even dat ik verdwaald was in de Panda droom. Eerlijk gezegd was ik best wel een beetje bang om deze op de film en foto te zetten. Op dat moment stond ik wel echt stil hoe mooi de natuur in het echt is en niet op bijvoorbeeld een film of een foto ofzo. Na de snorkel tour besloten om die zelfde nacht nog de nachtbus te pakken richting Kuala Perlis om vanaf daar de Ferry te nemen naar Langkawi eiland. In de water taxi kwam ik in gesprek met Yasmin (een meid uit Malaysie). Evelien en ik kregen een lift naar Kota Bora, want vanaf daar moeten wij weer de nacht bus nemen. Onderweg stopten zij om ons local food te laten proberen. Satar is de naam, het is fish/coconut/spicy herps, dat wordt in een bananen blad gevouwen en op de BBQ gelegd. Het is nice, soort vis koekje. Op het bus station heeft zij nog even de nacht bus voor ons geregeld en toen afscheid genomen. Ze was trouwens niet alleen, ze was met haar zusje en neefje, het was een gezellige ritje zo met zijn allen.
Na de nachtbus de Ferry genomen naar Langkawi Island. En ja je raadt het alweer, een nachtbus jetlag haha(we hebben het maar een naam gegeven). Hoppa een guesthouse opgezocht, geboekt voor een nacht(geen airco, viese douche en wc) en even een paar uur slapen. Gisteren middag een scooter gehuurd, eiland verkend en opzoek naar een leuke en goedkope guesthouse met airo (in deze temperaturen kan ik echt niet zonder airco in slaap komen). Overal wild monkeys, dat is wel echt een super vet gezicht hier in de jungle. Ook de crocodille farm een bezoek gebracht, gelukkig zitten deze wel in kooien en niet los zoals in Afrika (was toch wel even bang toen we binnen stapten).
Het is wel echt wennen om aan de linker kant van de weg te rijden en een scooter die ongeveer 80 km gaat haha. Gelukkig is het verkeer hier rustig, dus prima om op deze manier het eiland te zien. Een ronde rond het eiland duurt denk ik ongeveer vijf uur. Een volle tank kost max. twee euro.
Last night, de night market bezocht, heerlijk om daar tussen de local te lopen, je ziet echt nul toeristen op z'n markt.

Wat mij opvalt waarom eten alle local people met hun mond open?

Veder gaat alles goed hier en vermaak ik mij prima. De rest van de avonturen van dit eiland zet ik in het volgende verslag (wilde er toch vandaag weer iets opzetten voor jullie, het is alweer een week geleden van mijn eerste verslag.) Op facebook staan mijn foto's!

Dikke kus, en vond het super om zoveel leuke en positieve reacties te lezen.

  • 27 Mei 2015 - 12:18

    Esther :

    Nou meid een super leuk verslag Genieten terwijl je aan jet lezen bent. Ik ben super jaloerrrrrsssss!!!!

  • 27 Mei 2015 - 13:23

    Caroline Luberti:

    dankjewel voor dit leuke relaas. Geniet ervan en doe voorzichtig ( ben ook een moeder he

  • 27 Mei 2015 - 15:21

    Nell Reinders:

    Wat fijn weer zo'n leuk verslag. Wat zijn we daar blij mee.

  • 27 Mei 2015 - 21:40

    Lenny:

    Geweldig wat jullie allemaal doen!!! Heerlijk. Geniet van alles en ook van het heerlijke eten.
    Dikke kus van mij

  • 28 Mei 2015 - 08:09

    Yvonne:

    Hallo lieve meid,

    Raar hoor dat je niet op Fred zijn verjaardagsfeestje was.

    Leuk je reisverslag.

    Wat heb je al veel gedaan. Je moet wel genoeg slapen hoor.

    Dikke knuffel en tot schrijfs.

    Yvonne

  • 28 Mei 2015 - 09:01

    Judith:

    Wat top dat je het naar je zin heb. Gelukkig kan je dit je hele leven meenemen en vergeet je dit nooit meer. Een goedkoop souveniertje voor later is als je van elke strand een beetje zand meeneemt. Dit thuis in kleine flesjes doet. Zo kan je zien hoeveel kleuren zand er op de wereld is. (is een tip) Het is gaaf wat je al heb gedaan.
    Gewoon 24 uur per dag leven, na de reis kan je uitrusten :-)
    Als die moeders die bezorgd over je zijn :-(
    Ndella laat af en toe een foto zien, leuk dat je contact met haar houd.
    PS Ndella heeft gisteren voor de eerste keer een rok gedragen en cito toest is goed gemaakt heeft hogere score gehaald en is nu kader/theoritisch
    Kus schat van judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabienne

Actief sinds 13 Mei 2015
Verslag gelezen: 2950
Totaal aantal bezoekers 13385

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 31 December 2015

Backpakken in Azië

Landen bezocht: