Laos/thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fabienne Reinders - WaarBenJij.nu Laos/thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fabienne Reinders - WaarBenJij.nu

Laos/thailand

Door: Fabienne reinders

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

03 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Na omstandigheden toch een momentje gevonden om een nieuw verslag te schrijven. Vanaf vandaag is mijn tweede avontuur begonnen in dezelfde reis(dan denken jullie hoe is dat mogelijk en leg het even uiy). Gisteren heeft mijn vriendin besloten om terug te gaan inverbandmet gezondheid problemen en het missen van het thuis front. Na zeven weken samen gereist te hebben is dat best wel een klap in je gezicht, ik ben dus vanaf nu op mijzelf aangewezen. In denk dat ik in tijden niet zoveel tranen verloren heb als gisteren middag en avond. Na een nogal nat telefoon gesprek heeft mijn moeder, ze is mijn held en heeft mijn tranen laten verdwijnen en moed ingesproken. Puntje bij paaltje maak ik deze reis voormij zelf. Gelukkig woont mijn grote vriend gabe in bangkok en heeft evelien gevraagd of hij een oogje in het zijl wilt houden.

Mijn avontuur is laos, na vijf weken non stop gereist te hebben waren wij helaas niet zo lekker en hadden nul energie. De hoofdstad vietianen is gelukkig niet zo groot, die hadden wij dus zo gezien. De Franse invloeden zie je nog duidelijk terug, patouxay monument lijkt op de arc de triomf maar dan in laos. Cope visitor center bezocht, zeer in drukwerkend, kinderen gingen op zoek (nog niet heel lang geleden) naar metaal van landmijnen, om zo tegen inlevering geld te krijgen. Bizar voor worden eigenlijk. Het buddha park was een beetje ja hoe zal ik het zeggen, soort van eng. (Allemaal verschillende en soort buddhas in een park, geen toerist te zien). En ja je zal het nooit raden, we hebben een paar tempels bezocht, na zo een lange tijd in azie vind je je de mooiste tempels wel in thailand vind ik zelf.Haha wat doe je dan ja ja lekker een paar dagen aan het zwembad gelegen in vang vieng. De natuur is prachtig in laos. Na al die weken hebben wij de hoogste temperaturen wel in laos gehad. Heerlijk warm was het. Bestel je tomaten soep (Engels spreken ze hier echt voor geen meter) krijg je een romige witte soep. Voet bij stuk houden dat zij witte tomaten soep hebben, ga toch fietsen(hij was wel prima te eten hoor, maar het gaat om het principe kwestie vind ik).
De beste en veiligste bus rit hebben wij meegemaakt van vang vieng naar laung prabang, bestel je een vip bus, krijg je een bus zonder airco. Deuren staan heel de rit open. Halverwege eve stoppen, want de motor is te warm dus die werd afgespoeld met water. Dit was een bus rit die ik met geknepen billetjes gemaakt heb haha(mis de htm hihi). In laung prabang hebben wij de tempel waar gabe monnik is geweest bezocht, that phu si en wat them phu is beklommen(weer eennpaar honderd traptreden pff haha, waterfall tat kuang si bezocht en natuurlijk heerlijk gezwommen. Savonds heerlijk langs de oh zo schone vieze mekong river gegeten. Van laung prabang gevlogen naar bangkok(inverbandmet met mijn visum, je moet ook overal rekening mee houden en nadenken).
Joeppie de poepie weer terug in bangkok, het gaat bijna aanvoelen als place to be! Dat zal het eerlijk gezegd nooit worden voormij, de mensen zijn nogal onaardig hier. Ze zien volgens mij een grote lopende bank in je pff. Toch voelde ik mijzelf wel een beetje thuis toen wij een bezoekje gebracht hebben aan de dierentuin. De vriend van mijn vriendin is gezellig een weekje overgekomen. Samen met gabe hebben wij een bezoekje gebracht aan de flaoting market afgelopen zondag, was hij zelf nog nooit geweest (ik stond er van de kijken..woon je in bangkok en ben je daar nog nooit geweest). Maandag zijn wij naar het eiland ko chang gevlogen. Ja ja het olifanten eiland van thailand. Scooter gehuurd en verschillende waterfallen en stranden een bezoekje gebracht. Heerlijk luxe overnacht in een resort. Deze week was luxe backpakken en vanavond ga ik lekker cheap overnachten in de bekende en beruchte hostels.

Dikke groetjes/knuffels/hugs vanmij uit bangkok.

  • 03 Juli 2015 - 11:14

    Caroline:

    Hoi Fabienne,

    leuk om weer van je te horen en je bent heel dapper om de reis alleen voort te zetten. Wel jammer natuurlijk dat het zo gleopen is. Nog even en dan komen je ouders toch? Dat is ook fijn. Dikke kus, Caroline

  • 03 Juli 2015 - 12:53

    Nell Reinders:

    Jammer, dat je nu alleen bent. Over 3 weken komen je ouders, kijk daar maar naar uit.
    Ga je nog iets byzonders doen. Naar Vietnam misschien.? Alleen is toch niet zo leuk.
    Ik heb trouwens opnieuw genoten van je verslag.
    Liefs voor jouw van Opa Harrie en Oma Nell. (dikke Kus)

  • 03 Juli 2015 - 18:46

    Esther :

    Ha schat leuk stukje heb je weer geschreven. Ik keek er al naar uit. Ben benieuwd hoe je volgend stukje is, want dan heb je dat geheel alleen ondernomen. Ik vind je stoer. Tot snel. xx mama

  • 04 Juli 2015 - 11:52

    Henk & Dini:

    Jammer hoor dat het zo moest lopen na 7 weken van plezier en mooie bestemmingen. Ik begrijp dat je zo'n zelfde periode nog voor de boeg hebt. Gelukkig wordt die afgewisseld door bezoek van Esther en Erik. Nou meid sterkte en een mooie tijd nog gewenst.

  • 08 Juli 2015 - 12:04

    Yvonne:

    Hallo lieve meid,
    Leuk weer wat over jouw belevenissen te lezen.
    Ja dat zal niet meevallen zo ineens alleen, maar leuk dat Esther en Erik
    naar je toe komen.
    Het is voor mij veels te lang vliegen anders was ik meegekomen, haha.
    Het is hier afgelopen week bloedheet geweest en nu regent het af en toe.
    We kunnen weer een beetje bijkomen, 20 graden, heerlijk.
    Hoe warm is het bij jou?
    Ben benieuwd wat je nu allemaal nog gaat beleven.
    Dikke knuffels,
    Fred en Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabienne

Actief sinds 13 Mei 2015
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 13379

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 31 December 2015

Backpakken in Azië

Landen bezocht: