Thailand en malaysia en afscheid travel buddy - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fabienne Reinders - WaarBenJij.nu Thailand en malaysia en afscheid travel buddy - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fabienne Reinders - WaarBenJij.nu

Thailand en malaysia en afscheid travel buddy

Door: Fabienne reinders

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

21 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Hier weer een nieuw verslag van mij, het duurde iets langer dan gepland maar dat horen jullie later in het verslag. Na pai hebben wij de bus terug genomen naar Chiangmai. Als je in Chiangmai geweest ben mag een bezoekje aan de olifanten niet ontbreken. Gekozen om een half day trekking te doen, want de tickets voor de nachtbus hadden wij al geboekt. We begonnen met het voeden van de olifanten, daarna een uurtje gewandeld en afgesloten met zwemmen en spelen in het water. Ik zal het niet snel zeggen, maar deze worden goed verzorgd en behandeld. We hebben een engeltje op onze scouder gehad we kwamen 10 voor 7 pm aan op het bus station en vertrokken om 7 pm. Om 5 am kwamen wij aan in Bangkok, heerlijk dagje gechild en tickets geboekt voor de nachtbus naar krabi dezelfde nacht. Steph herenigd met haar beste vriend van thuis, nieuw reis gezelschap. En hij was samen met een trey uit Texas. Na een bus reis van 15 uur aangekomen in krabi, hostel opgezocht en naar het strand gegaan, aon nang beach. En ja weer regen, agh ja de temperature is goed, heerlijk gezwommen en de middag afgesloten met cocktails. 'S avonds gegeten op de bekende local food market. De dag erna werden step en ik 7 am opgehaald om naar malaysia te gaan. Dezelfde ochtend had ik een onwijs lief bericht gehad van mijn broer. Er stond in dat hij onwijs trots op mij is zoals ik mijn reis nu veder zet, normaal gesproken zal hij dit soort dingen niet tegen mij zeggen, toch leuk om zo iets te lezen als je zo een periode van huis bent (stiekem een klein traantje). Terug in langkawi hebben wij eigenlijk alleen maar op het strand gelegen, even relaxten en niks doen. Eerste les surfen is een feit! Ik had mij zelf er helemaal op verheugd, het was Ramadan, dust geen food op the night market. Het leuk net oud en nieuw, afsluiten van de Ramadan ging met een heleboel vuurwerk. Vrijdag 19-7 was de start van de public festival, hari raya aidilfitri. Zaterdag 20 vlogen wij van langkawi naar Kuala Lumpur. Steph haar moeder had voor ons twee nachten in het double tree by Hilton hotel geboekt. Vanaf de airport hadden wij de bus naar kl sentral genomen. Aangekomen op het bus station was steph haar backpack weg. Het ergste wat een backpacker kan over komen. De hele middag hebben wij op het politie bureau gezeten. Lekkere attitude hebben zij daar, wij zijn allebei ten huwelijk gevraagd, zaten alleen maar op hun telefoon en een beetje te relaxten met het eten van macdonalds. Of ik mij zelf erg veilig voelde in zo een grote stad en de werk houding van deze mannen, uhh nee! Wat een luxe zeg in het Hilton, loop je daar met je backpack haha! We hadden wel echt een mooi uitzicht op de skyline van kl. We sliepen op de 22ste verdieping. Rooftop bar zat op de 34ste. Is best wel heel erg hoog. De volgende dag terug naar de politie en ja iemand had steph haar tas terug gebracht, ondertussen had steph al een aantal nieuwe kleren gekocht. Tranen van onbegrip en boosheid de dag ervoor en nu tranen van blijdschap.
Maandag ochtend samen ontbeten, Wauw wat een uitgebreid ontbijt buffet! Met de metro en de trein naar the airport, in gecheked en toen afscheid genomen van elkaar. Steph naar Bali en in naar Kota Bharu.

Dikke kus en knuffel van mij aan mijn volgers!

  • 21 Juli 2015 - 11:38

    Esther:

    ha schat gelukkig heb ik een kopie van je vorige verslag die helaas is gewist. Ik stuur je verslagen in grote letters naar opa Harrie en oma Nell. De letters in het verslag zijn erg klein. groetjes dikke kus mama

  • 22 Juli 2015 - 20:34

    Yvonne:

    Hallo lieve dame,

    Lucie komt vrijdag thuis. Dan zit haar verre oosten verhaal er op.

    Ga maar lekker knuffelen met Erik en Esther als je ze weer ziet.

    Weet jij al wat je gaat doen als Erik en Esther weer naar huis gaan.
    ik vind het al knap dat je hebt doorgezet nadat je vriendin besloten had weer naar huis te gaan.

    Wij ploeteren hier wel zielig door. Wij gaan pas 12 september met vakantie.

    Dikke knuffel, Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabienne

Actief sinds 13 Mei 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 13399

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 31 December 2015

Backpakken in Azië

Landen bezocht: