Drie weken samen gereist met mijm ouders. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fabienne Reinders - WaarBenJij.nu Drie weken samen gereist met mijm ouders. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fabienne Reinders - WaarBenJij.nu

Drie weken samen gereist met mijm ouders.

Door: Fabienne reinders

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

18 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Het duurden even maar hier mijn nieuwe reis verslag(mijn ouders wilden natuurlijk alles uit de drie weken vakantie halen). Dat betekend dat ik denk ik ongeveer drie uurtjes vrije tijd gehad heb drie weken lang. Ben ik nu aan het klagen tegen mijn trouwe lezers haha. Sorry ik mag echt alles behalve klagen denk ik. Wie hun ouders veranderen hun vakantie plannen om hun natuurlijk geweldige en vooral stoere dochter op te zoeken in het oh zo geweldige thailand. De drie weken samen met mijm ouders kan ik eigenlijk alleen beschrijven als drie mooi gezellig weken vol met nieuwe en bijzondere ervaringen. En ja hoor toen was ik weer herenigd met mijn lieve papa en mama. Na een dag later aangekomen als gepland(kan ook niet anders dan met dat rot weer wat wij altijd hebben in nederland). Voormij betekende dat natuurlijk een extra nachtje op stap in het (te) drukke bangkok. Na een dag in bangkok samen zijn geweest, oh ja vergeten te vertellen de eerste avond voor mijn doen luxe uiteten geweest langs de rivier in bangkok, ja ja als backpakker Let je nou eenmaal op je geld. Hoe goedkoper je leeft des te langer je meer van de wereld kan zien. Ik zal het maar gelijk vertellen als sommige het nog niet gehoord hebben, zaterdag vlieg ik naar Indonesië voor een maand! Eerste stond er op mijm planning om 15 augustus naar huis te gaan. Vanaf bangkok hebben wij de nachtbus gepakt naar chiang mai (voormij al bekend trein ondertussen maarja met mijn ouders zie ik andere dingen). Stadswandeling gemaakt, leuk, maar dat had ik gelukkig nog niet gedaan haha. Mijn ouders vinden het leuk oftewel ja hoe zal ik dat netjes zeggen, uhmm. Het is makkelijke als de kinderen koken als wij uit ons werk komen zullen ze dan zeggen! Ja ja je raadt het natuurlijk al de kook cursus(bij brandon). Papa en wouter zijn toen zij samen gingen backpakken (5 jaar geleden) een week samen geweest met brandon (een vriend van gabe). Snappen jullie hem nog, ik mag het hopen en anders stuur mij maar een berichtje (heb ik ook een keer wat te doen, Aah nee ik vermaak mij nog steeds op en top). Na chiang mai hebben wij de lokale bus gepakt naar lampang. Lampang is het enige dorp waar de taxi's paard en wagens zijn. We hebben daar natuurlijk een tempel bezocht (die komen echt mijm neus gaten uit). Eigenlijk stond er op de planning dat wij daar één dagje zouden blijven, maar de eigenaar van de guesthouse had natuurlijk zoals gewoonlijk een mooi verhaal over een nationaal park en ja wat doe je dan planning omgooien en een tour geboekt naar het nationaal park chae son. Het was een heel schattig en aardig mannetje hoor. In het nationaal park waren hotspring van 80 graden, je kon een mandje eieren koken en ze zelfstandig koken (Hoe leuk is dat om je eieren te koken op de kracht van de natuur). En op het zelfde terrein was er een spa, gezellig met papa en mama in onze eigen soort bubbelbad maar dan zonder bubbels en een temperatuur van 37/40 graden. De waterfall hebben wij ook nog een bezoekje gebracht, met zeven levels, ik zal maar zeggen dat is goed voor de conditie. Eindelijk kon ik mijm ouders kennis laten maken met mijn manier van eten oftewel zoveel mogelijk dingen te proeven op de night market. De meelworm en de sprinkhaan stonden als dessert op het menu van pap en ik. En in het noorden kennen ze geen Europees ontbijt, dus lekker ontbeten met noodle soup(eenvoordeel je bent wel goed wakker na een spicy soepje)(daar heb je zomaar gezegd twee keer plezier van..). En toen stond er weer een reis dag op het menu naar suktohai. En wat doe je als Nederlanders ja natuurlijk een fiets huren en de oude stad (vol met tempels in de Birma styl) bezoeken. En die fietsen zijn niet gemaakt voor gewicht van papa, klap band, hoe kan het ook anders! Wij konden er wel om lachen en letterlijk wachten.. xd! Het park valt onder de unesco. Na suktohai een bezoekje gebracht aan phitsanulok, niet zoveel te doen in de stad, er zijn alleen een paar tempels! Wat doe je dan, inderdaad shoppen maar (wel makkelijk als je ouders zeggen dat ze alles voor je meenemen wat je koopt, paar nieuwe schoenen aan de haak geslagen). Ons eerste avontuur liften, van phitsanulok hebben wij de bus genomen naar het nationaal park thung salaeng (uitgestorven park), er rijden geen bussen en geen taxi's en toch wilden wij naar het andere dorp komen, liften dan maar. Eerste keer voormij en een spannende ervaring, gelukkig voelde ik mij veilig met pap en mam aan mij zij! We werden afgezet in lom sak (een dorp waar ze geen Engels spreken) en zagen wij een bord met 5 km tot het dorp. Het regende en ja dan maar lopen en hopen dat wij ergens een guesthouse kunnen vinden. Uiteindelijk waren wij er alle drie een beetje klaar mee en beetje beetje sagerijnig tegen elkaar. Mam en ik pap gepuhst om bij een restaurantje naar een guesthouse te vragen. Er was een jonge meid en die belde en toen werden wij opgehaald door een mevrouw(sprak geen engesl okee..). Door een binnen weg kwamen wij bij een mooi(knalrode van kleur) een groot guesthouse terecht, zonder gasten. We kregen een kamer voor drie, agh ja voor één nachtje overleef ik dat wel! Na een harde en vooral veel regen werden wij savonds naar het restaurantje gebracht. De vrouw sprak geen Engels dus dan maar proberen eten te bestellen via ons woordenboek Nederlands thais. We heben exht heerlijk thais gegeten(ik overdrijf niet), met handen voeten en een woordenboek kom je best ver, het samenstellen van een maaltijd! Na lom sak doorgereisd naar chiang khan, ik ben stiekem een beetje verliefd op dit dorpje(als je in thailand ben moet je dit dorpje echt bezoeken). Bijzondere mooie ervaringen meegemaakt hier van de ochtend ceremonie van de monniken, deze ceremonie houdt in dat jij voedings gifts geeft aan de monniken 's morgens van 6 tot 6.30. En van rijstplanten planten met een lokale family, ik zal even uitleggen hoe dit precies gegaan is, wij hadden een scooter gehuurd en reden door het binnenland, mijn vader de Chinees wilde natuurlijk een foto nemen van de werkende familie, hij vroeg het netjes, zij maakten handgebaren en ja mam en ik schopten onze filp flops uit en stonden met onze voeten in de modder rijstplanten te planten. Van chiang khan naar nong khai, dit dorpje ligt aan de mekong rivier aan de overkant van het dorp ligt laos (vietianne daar ben ik geweest met evelien). Vriendschap brug van thailand en laos een bezoekje gebracht en toen een lokale gids geregeld voor de volgende dag. Phu phrabat historical park bezocht, wat kan de natuur toch mooi zijn, blijf mij er nog steeds elke dag in verbazen. Na het park vroeg de chauffeur of wij de kippen farm van zijn broer wilden zien. Ja hoot dat willen wij wel en voordat wij het door hadden hadden wij zo ongeveer 1650 eIeren geraapt met zijn 4e! Mooi zulke ervaringen, af en toe bedacht ik mij, ik ben toch op vakantie met mijn ouders? De trein van nong khai naar Nakhon Ratchasima (duurde maar 7 uur hoor de reis). Aangekomen op het staion wisten wij wel dat het nog een stukje zou zijn met de taxi(een stukje achteraf gezien was het 1,5 uur haha). Een tuk tuk mevrouw bracht ons naar haar huis en daar werden wij zo in de pick up gebonjourd. Een hele veilige ervaring was het weer, in de pick up achterin en race over de weg, wel super lieve mensen waren het! Zouden wij in Nederland niet zo snel doen of eerlijk gezegd niet doen. Rond 2200 uur eindelijk een normale maaltijd na ons ontbijt. De volgende dag stond er voor ons een dag tour door het nationaal park khao yai. Van gibbon aap(wel gezien alleen hoog in de bomen) tot chillende schorpioen op mijn schouder(deze zag er lief en blauw van kleur uit, dus liet ik deze niet op mijm menu zetten)tot slapende slang in de boom (knalgroen, valt ons niet op, voortaan beter om je heen kijken in het boos hihi)tot mega spin (even groot als mijn hand, iell eng)de dag afgesloten met een handmassage van de reuze duizendpoot(en mama is over haar duizendpoten fobie heen joeppie de poeppie). De laatste paar dagen met papa en mama doorgebracht in bangkok, bezoekje gebracht aan dusit park en de laatste souvenirs gekocht en natuurlijk de avond fietstocht door bangkok. Op zaterdag 15-08 vlogen papa en mama, deze keer wel een goede vlucht gehad en ben ik vertrokken naar koh samet om even te relaxen voordat mijn avontuur in Indonesië begint.

Bij deze wil ik mijn ouders nog maal hartstikke bedanken voor de mooie drie weken samen vol met ook voormij nieuwe ervaringen en plaatsen in Noord Oost thailand.

Ik zal jullie beloven dat jullie voor mijn volgende verslag niet drie weken hoeven te wachten.

Dikke kus en knuf

  • 19 Augustus 2015 - 10:24

    Yvonne:

    Hallo lieve meid,
    Weer een lang, druk maar leuk verslag.
    Esther is niet eens zo bruin.
    Hoe gaat het met jouw kleurtje?
    Ik heb mijn niemendalletje al gedragen.
    Nu niet, want het is hier slecht weer.
    Nog even genieten in Indonesië, je kan wel zien waar de centen zitten.

    Dikke knuffels, XXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabienne

Actief sinds 13 Mei 2015
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 13391

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 31 December 2015

Backpakken in Azië

Landen bezocht: