Indonesie, first stop bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Fabienne Reinders - WaarBenJij.nu Indonesie, first stop bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Fabienne Reinders - WaarBenJij.nu

Indonesie, first stop bali

Door: fabienne reinders

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

28 Augustus 2015 | Indonesië, Ubud

een dikke knuffel gegeven aan mijn ouders en toen ging ik opweg naar koh samet. koh samet is een klein eilandje dichtbij bangkok(even tot rust komen na de drie drukke weken met mijn ouders). Zoals bij iedereen bekend is is mijn grootste hobby slapen, ik was blij drie uurtjes in de bus en een uurtje met de boot naar koh samet. Dat klinkt toch als muziek in mijn oren haha. Tijdens mijn reis naar koh samet een engels koppel leren kennen, brit en dan. Daar ging mijn hobby, aghja dan maar uitslapen de volgende dag dacht ik. eenmaal aangekomen bij de boot(ja boot, de fery was dus een oude vissersboot, ik voelde mij gelijk weer op mijn gemak, NIET dus. Normaal gesproken denk je bij een ferry dat er alleen personen vervoert worden, maar omdat koh samet eigenlijk alleen door locals word bezocht ging dus alles mee op de boot. Verse vis in plastic zakken, nog half levend! Scooter, ijsblokjes, noemt het maar op en het ging mee met de boot naar het eilandje. Na een uurtje varen met flinke golfen aangekomen op het paradijs koh samet. Helaas was het enige hostel op het eiland vol, dus mijzelf getrakteerd op een nachtje in een guesthouse(met airco, daar wordt een mens soms best gelukkig van al zeg ik het zelf. Lig je savonds je boek te lezen is de stroom uitgevallen op het eiland, dus ik naar beneden en vragen hoelang het kan gaan duren. (ik heb niet voor niks een kamer genomen met airco dacht ik op dat moment). Beneden aangekomen konden ze geen engels en werd er gebeld(ja met een mobiel want een vaste telefoon kennen ze hier niet. Na 10 minuten kwam er iemand op een scooter en kwam mij vertellen dat het 5 tot 3 uur kan duren, aghja wat moet je op dat moment, geen wifi geen ligt geen airco, dan maar wachten hihi. Na een half uur was het weer goed. Heerlijk vroeg naar bedje gegaan een nachtje met genoeg slaap deed mij goed. De dag erna verhuist naar het hostel. En smiddag heel lui heel de dag op het strand gelegen. Wat kan rust toch heerlijk zijn. Savonds heerlijk uiteten gegaan met brit en dan. Later op de avond drankjes gekocht en op het strand gezeten. Slimheid dient de mens, de strandtenten zijn te duur voor backpakkers, dus voor de strandtent op het strand gaan zitten en van hun muziek en vuurshow genoten haha. De dag erna stond er op mijn planning een scooter huren en verschillende strandjes een bezoekje brengen. brit en dan wilden graag mee maar nog nooit scooter gereden. dan kreeg smorgens een lesje scooter rijden van de eigenaar waar wij de scooters huurden. Aghja dat is twee rondjes rijden op een voetbal veldje en toen mocht hij de weg op. Waarom hier zo makkelijk als het in nederland zo moeilijk is! Toch knap we hebben twee dagen een scooter gehuurd en hij is ja wel elke dag gevallen met de scooter, niks ernstig hoor. En brit had aan mij gevraagd of ze bij mij achterop mocht (vond ze veiliger, achteraf gezien maar beter). De eerste dag eiland verkend en heel vervelend op elk strand even gerelaxt en gezwommen. Zwemmen opdrogen en veder.I love my travel life . Ohja we hebben ook het uitzicht punt een bezoekje gebracht, toch iets cultureels dachten wij zo. De zee is geweldig hier, het zout percentage is zo hoog(als je je onder water ben hoor je het zout gewoon krispelen, hoe je dat ook zegt) dat je gewoon uren op de rug kan liggen en dobberen. dat scheelt weer in de aanschaf van een luchtbed. Misschien denk ik er toch overna om te gaan verhuizen..Ja pap nu was ik een echte dobber en vroeger tijdens waterpolo deed ik gewoon mijn best, dat woord vergeet ik nooit meer, zoiets heet een jeugd trauma, thanks daddy. Als je echt rust nodig heb entoch in thailand ben, neem alsjeblieft een bezoekje, deze bounty stranden zijn wel denk een van de beste die ik gezien heb. Mijn laatste dag in koh samet hebben wij met ze drieen een dag tour met de boot gedaan, kleine eilandjes rondom koh samet een bezoekje gebracht. Wij europeanen zijn toch wel sterk gebouwd, eind van de dag lagen de aziaten overboord zee ziek! Toch wel grappig om te zien en wij moesten natuurlijk lachen, niet zo netjes, maar ze werden echt een voor een groen. Als afsluiter gingen wij squid van de bbq eten, heerlijk verse en goedkoop. Brit en dan wilde savondjes een afscheid avondje, laatste dagje samen. Je raad het natuurlijk al ons plan viel in duigen door een regen en onweers bui. Wat doe je dan inderdaad kaarten in het hostel met een drankje erbij. Tenslotte gezelligheid is gezelligheid. Na een kort nachtje terug naar bangkok. Ging toch wel met gemengde gevoelens terug i.v.m. de bom aanslag begin die week. Toen was het tijd voor mijn administratie, niet zoals de administratie in nederland, maar backpakkers administratie, voorbereiden van mijn reis in indonesie. Mijn laatste avond in bangkok uiteten geweest met gabe en natuurlijk in traditionele styl afgesloten met een thaise massage, helaas niet de beste maarja ik mag niet klagen voor die prijs.

Een nieuw land, een nieuwe stap, eentje die ik niet van te voren zag aankomen maar daar is hij, hallo indonesie, first stop bali. Ik ben trots op mijzelf.

Na een vier uurtjes vliegen van bangkok naar bali. Wat een gaaf uitzicht vanuit het vliegtuig, je ziet letterlijk de vulkanen de wolken breken(nu hoop ik dat het duidelijk te zien is op mijn fotos. Visum is gratis, dat is altijd fijn meegenomen. Een nederlandse meid leren kennen op de airport, dus samen een taxi gedeeld. Je wordt altijd maar een keer en goed opgelicht ook en dat is op de airport. Aghjo een keer en nooit meer denk ik altijd maar. Mijn eerste en nog steeds verschikkelijke erger punt hier op bali is wel het verkeer en dan niet het gewone verkeer maar de voor altijd drukke verkeer hier. Over 10 km kan je gerust 2 uurtjes doen, drama dus. Bangkok staat wel op een qua verkeers drukte maar bali komt dan echt wel op punt twee. Maar daar moet je doorheen kijken zeggen ze. Aangekomen in het hostel, blijkt het hostel van een nederlander te zijn, altijd makkelijk. Een voordeel gratis pancakes, i love it. Na alleen mijn ontbijt ging ik bijna dood van de honger. Even langs het zwembad gezeten en mijn thuis front op de hoogte gesteld dat ik veilig was aangekomen, werd ik mee gevraagd door een balinees of ik mee ging eten. Hoppa achter op de scooter door de drukke straatjes van kuta gegeten tussen de locals. Na een nachtje slaap, doet de mens toch altijd goed. Volgende dag dagje zwembad gehad en twee nederlandse meiden leren kennen, maxime en noortje. Afgelopen maandag een dag tour gedaan. Twee tempels gezien(de eerste naam ben ik vergeten en de tweede was de tanah lot tempel, duidelijk verschil te zien tussen de tempels in de rest van azie). Ook hebben wij poep koffie gedronken, de wezel eet de koffie bonen op en poept deze uit waarna er koffie van gemaakt wordt. Op het moment is dit een van de duurste bakjes koffie op de wereld. Vroeger werd deze koffie gedronken door de slaven op de koffie plantages, maar tegenwoordig is het een soort luxe probleem. De mooie rijstvelden mochten natuurlijk niet ontbreken bij de tour, de sawas op bali. Dinsdag was een relax dagje aan het zwembad. Woensdag van kuta naar ubud met drie jongens uit engeland, tom, mat en jack. Gisteren een scooter gehuurd(ja ik moest er toch aangeloven, het chaos verkeer in bali, ik leef nog laten we het daar maar ophouden)en een bezoekje gebracht aan de waterfall tegenungan en het monkey forest. Vandaag een lui dagje gehad en heerlijk aan het zwembad gelegen.

Morgen verlaat ik het te drukke bali voor mijn doen, op naar de gili islands.

Dikke knuffel en kus en tot het volgende verslag.




  • 28 Augustus 2015 - 17:43

    Esther :

    Ha schat,
    Dat is weer een leuk verhaal. we zijn trots op je. Geniet er maar van Dikke knuf mama

  • 29 Augustus 2015 - 10:50

    Erik:

    Heerlijk om je verhaal te lezen . Je bent mooie dingen aan het doen blijf vooral genieten.

    Dikke Kus Erik

  • 29 Augustus 2015 - 11:38

    Yvonne:

    Gili islands, nooit van gehoord.
    Ik ga het opzoeken.

    Je amuseert je daar wel he?

    Wat een leven, en wij hier maar ploeteren.
    Wat betaal je voor die vliegtickets?

    Dat is in Europa toch niet te betalen.

    Geniet er nog maar lekker van.

    Dikke knuffels. Xxxxxxxxx

  • 02 September 2015 - 15:13

    Eliene:

    Lol.. Poep koffie... Kopi Luwak heet dat Flapsel!

    Mis je, ben jaloers op je en ontzettend trots op je!

    Luf joe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabienne

Actief sinds 13 Mei 2015
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 13396

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 31 December 2015

Backpakken in Azië

Landen bezocht: