Gili's & rinjani trekking - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Fabienne Reinders - WaarBenJij.nu Gili's & rinjani trekking - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Fabienne Reinders - WaarBenJij.nu

Gili's & rinjani trekking

Door: Fabienne reinders

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

09 September 2015 | Indonesië, Ubud

Toen de meeste hoorde dat ik naar bali ging kreeg ik als tip mee dat ik echt een bezoekje moest brengen aan gili. Gili bestaat uit drie eilandjes voor de kust van lombok. Zoals iedereen mij vertelde dat het een paradijs is en ja bij deze het is inderdaad een paradijs. Mijn eerste stop was op gili trawangan oftewel het party eiland, ik denk altijd eerst zien en dan geloven. Nou dat werd meteen beantwoord toen ik aankwam in het hostel, toen ik incheckte vertelde zij dat het vanavond de avond was van de fullmoon party. De fullmoon was natuurlijk niet te vergelijken met die van thailand, maar ik heb een gezellige avond gehad! En wat doe je op de dag op een eiland, heerlijk op het strand liggen en vooral niet te veel energie verbruiken. Een dagje snorkelen kan je natuurlijk niet overslaan. Na ongeveer 8 Waterschilpadden gezien te hebben en 100 kleine steekjes van baby kwalletjes zeg ik dat het een geslaagd dagje snorkelen was. De baby kwalletjes kan je niet zien maar alleen voelen (ik vond mijzelf spastisch zwemmen en probeerde de steekjes te ontwijken, maar dat lukte natuurlijk niet. Ik dacht dat het alleen aan mij lag totdat de gids mij zag zwemmen en die kwam mij even uitleggen wat ik voelde. En wat kan je er tegen doen, niks dus!). Op de gili's rijden geen auto's, transport is doormidden van de paarden taxi en het huren van een fiets. Na een paar dagen mijzelf verplaatst te hebben doormidden van de fiets voelde ik mijzelf weer een beetje sportief worden. Na maanden niks te gedaan te hebben. (Ben ondertussen zo lui als wat..). De sunset op gili was weer een mooi plaatje, de zon verdwijnt achter de vulkaan op bali. De nightmarket was weer mijn favouriet, de vis was daar erg goedkoop. Samen met martijn een dikke vette tonijn besteld, helaas was die te lang gebakken op de bbq, dus wat hij te droog en niet lekker (jammer want hij zag er zo heerlijk uit). Van gili trawangan samen met martijn en raimond naar gili meno gegaan. Gili meno staat bekend als het honeymoon eiland, één hostel en de rest hotels en resorts. Wij sliepen in het eco hostel (het was precies genoeg voor één nacht, het water in de douche was zout water, gatver). De sunset op gili meno was ook weet bijzonder, de zon zakt achter gili trawangan. Van gili meno naar lombok gereist.
Voordat ik besloot om nog een maandje naar Indonesië te reizen, moest ik voormij zelf een doel stellen. Bij deze mijn gestelde doel voordat ik mijn vliegticket boekte. "Ik moest vanmijzelf een vulkaan bezoeken (mijn eerste vulkaan)". Eenmaal aangekomen in lombok de drie daagse rinjani trekking geboekt. Drie dagen en twee nachten.
Dag één van de trekking, het eerste deel van de dag was pittig maar prima te doen aangezien wij in de jungle liepen. De groep bestond uit zes personen, één gids en vier mannen (die liepen met de tenten, slaapzakken en verzorgde de maaltijden voor ons). Het tweede deel van de dag was echt zwaar, de berg was stijl en bestond uit zand. Wij liepen ongeveer 7 uur op een dag. Eenmaal aangekomen boven op de berg hadden wij een prachtig uitzicht op the lake and the vulcano(op dat moment vergeet je even hoe zwaar je het gehad hebt). De sunset was amazing met bali op de achtergrond. Daar kwam denk ik het ergste van de trekking, de afkoeling van de temperatuur op de dag rond de 30 graden en 's nachts 5.
Dag twee, Aangezien ik niet kon slapen van de kou, sliep ik max 2 uurtjes. De sunrise, met de gili's en bali, prachtig. Het ontbijt was Power food, pancake, sandwich met jam en gefrituurd bananen. Het maakt eigenlijk niet uit hoeveel je slaapt want je krijgt geen moment de tijd om eraan te denken. Van uitzicht op het meer naar de voet van het meer afgedaald (helaas vond mijn knie dat niet zo leuk). Erger punt nummer één van de trekking, als de locals afval hebben nemen zij dat niet gewoon mee (zoals wij gewend zijn) maar gooien zij dat gewoon overal in de natuur. Het is een super mooi stukje natuur met een dikke rand afval, jammer weer. Dus als iemand werkloos is start een afval vrije zone in de rinjani bergen. Soms wilde ik een foto maken en dacht ik als ik deze upload op facebook denkt het thuis front dat ik een bezoekje gebracht heb aan een afval stort plaats in lombok. Na een bezoekje gebracht te hebben aan het meer was de volgende stop the hotspring. Na ander halve dag als zand korrel rondgelopen te hebben is een sprong in de hotspring hemel op aarde. Na de lunch kwam voormij her zwaarste stuk, klimmen op de rotsen zonder verzekering. Op sommige momenten moest ik mijn gedachten echt uitzetten. Als ik mijn hand of voet één keer verkeerd had neergezet lag ik nu ergens in een dal in de bergen van de rinjani. Daar denk ik nu niet meer aan, want eenmaal op de tweede slaapplek uitgekomen, voordat uitzicht deed ik het. 2700 m hoogte! Helaas heb ik het puntje van de rinjani niet gehaald ivm last van mijn knie en niet de nodige warme kleding bij mij. Twee jongens van de groep gingen snachts beginnen aan het laatste stuk, totaal niet veilig achteraf, donker(pikke donker en wat een geweldige uitzicht op de sterren hemel) een temperatuur van 3 graden met niet normaal veel wind en het laatste stuk bestond alleen uit zand (twee stappen omhoog en één naar beneden). Gezamenlijk ontbeten en het laatste stuk van de trekking (5 uur alleen maar naar beneden lopen). De eerste twee uur bestond alleen uit zand, en wie is er vijf keer gevallen inderdaad ik(ben nog nooit zo stoffig geweest). Het was een heftige en zeker zware trekking met als resultaat een geweldige ervaring, prachtige foto's, bijna dood ervaring, actief geweest na vier maanden, vijf blaren rijker en mijm gestelde doel is behaald!
Na de trekking mijzelf getrakteerd op een heerlijke vette hamburger met Belgische frieten (en ja mayonaise na vier maanden). Heerlijk nachtje geslapen. De volgende ochtend met de mensen van het hostel verplaatst naar een ander hostel, want er zaten bed bugs in het hostel/bedden. Twee dagen opgetrokken met Manuel (Zwitserland) en magdalena(duitsland) scooter gehuurd, op het strand gelegen en een bezoekje gebracht aan mataram. Gisteren een dagje strand met sylwia (polen). De kleur van het zand hier rondom singiggi is zwart door de vulkaan. Na mijn trekking ben ik mijn energie een beetje kwijt geraakt, dus heb vanochtend nog maar twee nachtjes bijgeboekt. Singiggi is één van de bekendste badplaatsen in lombok, niet zo toeristisch en heerlijk rusitg.

Tot nu toe vermaak ik mijzelf nog steeds prima, dus ik ga maar weer is stoppen en dan spring ik op mijm scooter opzoek naar een strand. Mijm bezigheid deze middag zal vooral zwemmen en het lezen van mijm boek zijn.

Jullie stertke met werken en op school, ik denk aan jullie!

Dikke kus en knuffel

  • 09 September 2015 - 10:46

    Nell Reinders:

    Zeer vermoeiend deze keer. Maar weer leuk

  • 09 September 2015 - 11:48

    Esther:

    Nou meid weer een fantastisch verhaal. Een behoorlijke ervaring zo'n vulkaan beklimmen. Nou zo'n strandje heb je nu best verdiend. Dikke kus XX mama

  • 13 September 2015 - 13:05

    Henk Schwartz:

    Hallo Fabienne,

    Een goed verslag voor ons om te lezen. Wij hebben het nu op papier ook meegemaakt, maar zijn er niet zo moe van als jij. Het is voor ons leuk om je zo te zien genieten van je reis. Nog veel plezier en tot ziens
    groetjes van ons.

    Henk en Dini

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabienne

Actief sinds 13 Mei 2015
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 13377

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 31 December 2015

Backpakken in Azië

Landen bezocht: