Nagtabon beach & el nido - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Fabienne Reinders - WaarBenJij.nu Nagtabon beach & el nido - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Fabienne Reinders - WaarBenJij.nu

Nagtabon beach & el nido

Door: Fabienne reinders

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

08 December 2015 | Filipijnen, El Nido

Hallo allemaal,
Ik heb weer al mijn energie bij elkaar moeten rapen om een nieuw verslag te typen, maar daar is er weer eentje & misschien wel een van de laatste. Na het schrijven van mijn vorige verslag werd ik door jash mee gevraagd om de dag erna naar secret beach te gaan. Achteraf heeft het strand een naam, Nagtabon beach, klein uurtje vanaf puerto princesa met de motor. Het strandje zelf is nog niet echr ontdekt door toeristen dus nog local & rustig. Eenmaal aangekomen wist ik dat ik hier niet genoeg had aan één middagje relaxt bijkomen. Jash kent mij een beetje die vroeg 'zullen we maar terug rijden naar pp & spullen ophalen om hier een paar dagen te verblijven' agh ja waarom ook niet. Deze week bestond een beetje uit expeditie robinson. Slapen in een bamboe hutje (en ja letterlijk op bamboe, geen matras niks, wat was ik blij met mijn lakenzak, lakenzak is ook niet echt comfortabel, maar hielp wel grotendeels tegen de muggen). Er is denk niet iets beters als wakker worden en de zee in lopen voor een ochtend duik. Helaas één van de laatste dagen werd dat heerlijk ochtend gevoel verstoord door een klein beestje in de zee, die het nodig vond om even mijn been aan te raken. Kwal, vanaf dat moment zal een vriendschap tussen ons mijn gehele leven niet meer bestaan! De locals hebben er een wonder medicijn voor, Cocos olie. Stap 1, opzoek naar een oude cocus noot. Stap 2, maak deze open. Stap 3, smeer de verse cocus olie op de plek van de kwallen beet. Stap 4, wacht 2 uurtjes & de kwallen beet is verdwenen. In het begin wilde ik het niet geloven, maar puntje bij paaltje het is wonder spul. Dankjewel Mother Earth! Even veder met het dagelijkse ochtend ritueel op nagtabon beach, na de ochtend duik was het inderdaad tijd voor koffie & een verse cocus noot. De verse cocus noot werd letterlijk en figuurlijk a la minuut geplukt elke morgen. Het ontbijt bestond uit rijst & vers gevangen vis. Iemand al jaloers aan het worden? Ons middag activiteit was cocusnoot olie maken & ons lichaam er mee verzorgen. Ook nog leuk om te weten is dat er geen elektrischeteit en douche was. Aangezien ik op woensdag dacht oeps het thuisfront heeft al twee dagen niks gehoord, even op en neer gereden naar puerto princesa opzoek naar wifi (opzoek naar wifi in 2015, mooi om te vertellen!). En we moesten ook maar weer is boodschappen doen. Savonds maakten wij elke dag verse ginger thee! Gezond weekje was het zeker weten.
Na een weekje nagtabon beach besloten om het weekend terug te gaan naar tigman (het dorpje waar ik vrijwilligerswerk gedaan heb), roos had niet zo goed nieuws gehad, een dikke knuffel kon ze zeker gebruiken! Achteraf super gezellig weekendje weer gehad in tigman. Eenmaal aangekomen in tigman favoriete weekend bezigheid gedaan, kleren wassen met de hand!
Op zondag terug gekeerd van tigman naar puerto princesa, maandag ochtend was ik dan eindelijk onderweg naar el nido. Het oh zo toeristische el nido, aangekomen na zes uur in de mini van. Max een Duitse jongen leren kennen. De hele week samen op pad geweest, van scooters huren en kayak & zelf op pad op zoek naar mooie stranden. Dat is ook zeker gelukt, foto's staan op facebook. Bounty stranden. En wat is het in vergelijking met de rest van het eiland een stuk duurder, pf! Het locale food is niet echt wat wij Nederlanders gewend zijn, vlees met huid, huid met haren, vlees met bot! De locals eten letterlijk en figuurlijk alles wat een beest te bieden heeft. Vooral hamburgers en pastas deden het deze week prima

  • 08 December 2015 - 09:46

    Esther:

    Klinkt zeker als Expedition Robinson. Veel kun je er niet over vertellen, daarom waarschijnlijk dit keer een kort verhaaltje. Ja wat moet je schrijven zon zee strand, zon zee strand Hihi. Ben best een beetje jaloers. geniet lekker verder ook op Borneo, waar je nu zit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabienne

Actief sinds 13 Mei 2015
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 13384

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 31 December 2015

Backpakken in Azië

Landen bezocht: