Langkawi/ Krabi/ Koh Phangan/ Phucket - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Fabienne Reinders - WaarBenJij.nu Langkawi/ Krabi/ Koh Phangan/ Phucket - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Fabienne Reinders - WaarBenJij.nu

Langkawi/ Krabi/ Koh Phangan/ Phucket

Door: Fabienne Reinder

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

06 Juni 2015 | Maleisië, Langkawi Islands

Het duurde even maar daar is weer een nieuw verslag van mij.
Waar was ik okelweer gebleven, hier het vervolg van Langkawi. Na het schrijven van mijn vorige verslag zijn wij met een groep 's avonds heerlijk op het strand een drankje wezen doen. Gezelligheid kent geen tijd zeggen ze toch! Na een paar drankjes veder kwamen wij terug in de guesthouse en vroeg onze buurman of die een henna tatoo mocht zetten bij mij, dus ik ja hoor. Zag er leuk uit, maar gelukkig was die na een paar dagen weer weg. Aangezien Langkawi bekend staat om duty free heb ik de een nieuwe en goede rugzak gekocht. De nightmarket is echt onze favorite, wat koop je nou voor max 8 euro( 10 stokjes sate, 2 lekkere mango's, een kilo lyches, een kilo mango steen, een durian, 10 koekjes, een mais korf, 2 mais pancackes en chicken balls(kip nuggets)).

Sara(een duitse meid) leren kennen en besloten om met haar mee te reizen naar thailand (krabi). We hebben onze reisplannen gewijzigd, dus geen vietnam, maar eerst thailand. Waarom ook niet. Nu dus ook, plan je reis niet helemaal in, maar alleen in grote lijnen. Door de ervaringen van anderen plan je ter plekke jou reis. Met de Ferry naar Thailand, dat is weer iets anders dan met het vliegtuig. Besloten om Thailand in twee keer te doen, want als je met de Ferry binnen komt heb je een visum voor 15 dagen. Dus eerst het zuiden en de rest komt later! De eerste keer in een dorm geslapen, dat is best lang geleden dat ik in een stapelbed gelegen heb. Voelde mij net een kind van vier jaar. Het is leuk, maar niet echt iets voormij, gelukkig hadden wij een prive dorm met ze 3e:). En airco, maar die werd 's morgens om 0700 uur uitgezet, daar hebje dus geen drol aan. In krabi een boottocht gedaan, vijf eilanden bezocht. Krabi zelf heb ik 7 jaar geleden al gezien met papa mama en wouter. Leuk om na die jaren weer terug te zijn. Er zijn wel veel meer toeristen als 7 jaar geleden. Voor het eerst Green Curry gegeten (papa's favorite) hij smaakte precies hetzelfde pap! Dus oefening baard kunst pap, ben trots op je hihi. Loop je met drie meiden op de markt, staat opeens iedereen stil en dan kijk je elkaar aan huhh oeps wat is dit. Blijkt dus als hier het volkslied gedraaid wordt, iedereen uit respect stil blijft staan en luisterd dit lied af. Dat weten wij dus ook voor de volgende keer. Het vervellen is helaas gestart(had ook niet anders gedacht haha). 7 jaar geleden was ik met wouter te lui(echte pubbers) om de Tiger Cave Tempel te bezoeken. Dan denk je nou ja je kan de tempel toch gewoon bezoeken, nou nee. Het zijn dus 1237 trap treden. Pap en Mam respect toen voor jullie, maar ik moest er nu dus ook aangeloven. We did it. Ja wout, nu is het denk jou buurt volgend jaar om dit te doen (je kan niet achter blijven als enige pik!) Geluks armbandje gekregen van een oud vrouwtje de monnink( tandloos, heerlijk gezicht.)
Als je toch in de buurt zit moet je toch echt deelnemen aan de bekende en beruchte Fullmoon party, 2 juni. Dat kan van mij to do list af (try before you die). Met de Ferry van Krabi naar het eiland Koh Phangan. Ohh god, het lijkt wel zon zuipen ziekenhuis(tv progamma met jongeren en heel veel alcohol). Alleen maar engelse en fransen (niks voormij..). Hoe zal ik de Fullmoon party omschrijven, een groot strand feest, volle maan, neon kleuren en heel veel buckets(strand emmertje met teveel drank erin). Helemaal gek. Zal ik dit zelf nog een keer willen meemaken, mwha als ik in de buurt ben wel. Vul de rest zelf maar in! Wij waren met een leuke groep ernaar toe geweest ( 3 brazilianen en 2 zweden). De dag erna was volgens mij wereld brak dag. Van Koh Phangan naar Phucket gereist (daar zit in nu dus.) Aah mijn lieve vriendin had een surpise geregelt, eindelijk een bed voor europese meiden, KINGSIZED bed. Mijn voeten liggen eindelijk een keer in bed dan dat ze eruit steken.

Ik moet helaas afstand gaan doen van mijn trouwe vriendjes mijn all stars, ik loop letterlijk naast mijn schoenen..

Ik was mijn haar zat, dus ben hier naar de kapper geweest. Het is lekker kort, maar leuk!

Mijn avontuur van Phucket zet ik in het volgende verslag.
Alles gaat nog steeds goed hier en vermaak mij prima.

P.s Ome henk, ik zet foto's op facebook, u moet maar aan romy of amber vragen of zij deze aan u willen zien. Ik kreeg er namelijk een berichtje over. De verbinding is hier niet zoals ik gewend ben in nederland, dus dat kost super veel tijd. (ik hoop dat u het snapt).

  • 06 Juni 2015 - 11:55

    Nell Reinders:

    Ik geniet iedere keer als ik jullie verslag lees. Nu komen jullie op plaatsen waar Opa en ik ook geweest zijn. Ik heb er all iets van gelezen.
    Tot de volgende keer. Opa Harrie en Oma Nell

  • 08 Juni 2015 - 17:47

    Judith:

    hoi Lieverd,

    ik kan ook een goede green curry maken en zeker pepperbeaf.
    ps pas op met de mango's. goed wassen en niet met de mond de schil aanraken.
    ga zo door met het vermaken. Dit doe je maar 1x in het leven.
    ps niet verliefd worden

  • 09 Juni 2015 - 11:39

    Esther:

    Hoi meid, leuk verslag weer heerlijk om het allemaal te lezen. ben in gedachten weer 7 jaar terug. Alweer 7 jaar geleden Veel te lang geleden, maar wie weet!!! De foto's zijn ook leuk. Heb alleen geen foto gezien van je nieuwe haarcoupe. Geniet samen lekker verder. Veel plezier jullie allebei. Dikke kus voor beiden XXXX

  • 12 Juni 2015 - 09:21

    Mariska:

    Wat gaaf om dit allemaal te lezen!!! Jeetje wat heb jij het slecht☺genieten doen jullie echt. Tot een volgend verslag!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabienne

Actief sinds 13 Mei 2015
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 13406

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 31 December 2015

Backpakken in Azië

Landen bezocht: